sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Vaatetta veljenpojalle

Olin huhtikuussa käymässä Helsingissä veljenpoikani luona. Hän täyttää elokuussa seitsemän. Kävimme keskustelun, joka eteni suunnilleen näin:

"Riikka, haluatko katsoa mun kanssa Lego -lehteä"
"Joo, katotaan vaan".
"Tuommoista mulla ei vielä oo. Eikä tuommoista."
"Just oot ollut mummolassa ja saanut vaikka mitä, en mä nyt sulle mitään osta... mutta jos vaikka kuukauden päästä lähetän sulle jotain paketissa?"
"Joo. Mullahan päättyy silloin eskari."

Ovela poika. Niin me sitten sovimme, että lähetän hänelle lahjan eskarin päättymisen kunniaksi. Halusin laittaa postipakettiin vaatettakin Chima -legojen seuraksi. Tällainen kesäsetti lähti matkaan.

Hihaton paita. Ohje on ylläri, ylläri, Ottobresta (3/2014, Gecko Games). Kangas on Käpyseltä, ihana Riivalit (luomujerseytä).



Ajatuksena oli tehdä pitkät pöksyt, mutta kangas ei riittänyt, joten päädyin shortseihin. Kangas on tilattu Facebookin Kangashamstereista. Kangas on Sari Ahokaisen Boo! Yksi niistä ihanista kankaista, jotka on pakko käyttää viimeiseen palaseen asti. Ohje on samasta lehdestä (Grasshopper jerseyshortsit).



Minun oli jo jouluksi tarkoitus ommella tästä kissakankaasta paita. Silloin en ehtinyt, joten ajattelin että meneehän tämä viileinä kesäiltoinakin. Kaava löytyi jälleen Ottobresta (4/2004, T-paita). Kangas on Pehemiältä. Kangas on neulosta ja nimeltään Metsäkissa. Omasta mielestäni tästä tuli hurmaava!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi piristää päiväämme!